פרסת נקרות ועין סהרונים

פרסת נקרות ועין סהרונים

המסלול של פרסת נקרות ועין סהררונים הוא מסלול מדברי המתאים למשפחות עם ילדים קטנים

איך מגיעים

איך מגיעים לתחילת המסלול של פרסת נקרות? כשיוצאים מכיוון מצפה רמון לכיוון המכתש על כביש 40 מודדים מהכיכר שמתחת מרכז המבקרים רמון כ 12 ק"מ עד שמגיעים לשילוט שמאלה לעין סהרונים ופונים שמאלה לדרך עפר עם סימון אדום, ניסע בה עד שהיא מתעקלת שמאלה ועוברת ליד חניון בארות. בצומת השבילים שאחרי חניון בארות נפנה שמאלה לפי הסימון האדום והשילוט לעין סהרונים, אחרי כ 800 מ' נגיע למזלג דרכים, נבחר בימני האדום וניסע איתו עד חניון היום של עין סהרונים

פירוט

מחניון היום של עין סהרונים נצא לדרך לאחר שוידאנו שא השארנו דברי ערך ברכב [במקום יש בד"כ שמירה בחופשות]  לפי הסימון האדום [למרגלות שרידי החאן שמאלה] בדרך העפר.  נצעד כקילומטר בשביל שמשלב מישור ועליה קלה [כנראה שלא סתם קראו לו מעלה דקלים] עד שנגיע לפניה ימינה לשביל צר במגמת ירידה עם סימון ירוק.

נרד עם הסימון הירוק כ 300 מ', ובמזלג נפנה ימינה לכיוון הסימון הכחול  שיוביל אותנו לנחל נקרות. לאחר הליכה קצרה נראה משמאלינו פתח של מערה גדולה – זוהי מערת נקרות.
נמשיך לצעוד באפיק הנחל שנהיה צר והופך לקניון קריר ונעים שמתחיל להתעקל ימינה ולהתוות את הפרסה המפורסמת של נחל נקרות הידועה בשם פרסת נקרות. לקראת סוף החלק הקניוני נראה משמאלינו את בליית הסלע מהמים בצורת חורים קטנים. לאחר שנפגוש קבוצת בולדרים גדולים נגיע לצומת שבילים. נחל נקרות יפנה שמאלה ואנו נמשיך ימינה עם נחל רמון בתוואי של אבני חצץ  עם סמ"ש כחול]
נצעד באפיק , ניפרד משביל ישראל שעולה על הר סהרונים [קטע משביל ישראל הצטרף אלינו כשפנינו ימינה לשביל הכחול] ולאחר הליכה קצרה נתחיל לראות בנחל צמחים ירוקים ולאחר עוד הליכה קצרה גם נראה פלג זורם – זהו נווה המדבר שניזון ממימיו של עין סהרונים שמהווה מקור מים טבעי עיקרי באיזור.
באיזור הנביעה של עין סהרונים ישנם מס' עצים שניתן לנוח בהם לקראת הישורת האחרונה של המסלול.  מים לשחייה אין בעין סהרונים – מקסימום מים לשכשוך רגליים בכמה מקומות.

לאחר שנהנה מנווה המדבר נמשיך עם הסימון ונעלה לאחר כ 200 מ' למצד סהרונים [או חאן סהרונים כפי שהוא נקרא בחלק מהמקומות] שהיה נקודת חניה , לדעת החוקרים מהתקופה הנבטית או הרומית, ששימש את ההולכים בדרך הבשמים הקדומה שחלפה בסמוך [מעלה הדקלים שפגשנו הינו חלק ממנה]. לאחר הביקור במיצד – נרד לחניון – הנמצא מתחתינו.

דגשים

  • אסור להכנס למסלול של פרסת נקרות בעת סכנת שטפונות.
  • לעיתים אחרי שטפונות באיזור [כמו שקרה ב 2019] פרסת נקרות מלאה מים עמוקים. ניתן לחצות אותה בשחיה וניתן להקיפה מלמעלה.
  • באמצע השבוע יש לתאם את הטיול בפרסת נקרות עם מתא"מ דרום היות שהוא נמצא בשולי שטח אש . מס' הטלפון הוא 08-9902926, 08-9902230
  • לא מומלץ לבצע את המסלול בימים חמים מאד היות שרובו חשוף לשמש.

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מעגלי

רמת קושי

משפחות

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461