הר ארדון וגבעת חרוט

הר ארדון וגבעת חרוט

טיול בעקבות הנוף של מכתש רמון אל הר ארדון וגבעת חרוט

איך מגיעים

המסלול להר ארדון וגבעת חרוט מתחיל בחניון היום הר ארדון [המקום נמצא גם ב waze]

איך מגיעים לשם? מתחילים למדוד מרחק מהתצפית מהיציאה של מצפה רמון ולאחר כ 10.5 ק"מ נפנה שמאלה לפי השילוט לחניון בארות. הפניה לקחה אותנו לשביל עפר משובש בחלקו אך עביר לכלי רכב פרטיים עם שילוט ברור עד לחניון בארות. אחרי שנעבור את החניון [אם אתם צריכים לשירותים או למלא מים זה המקום – הלינה במקום בתשלום].

נמשיך עם השביל הרחב [במפות הוא מופיע כציר הנפט] עוד כ 4.5 ק"מ עד שנפנה ימינה לפי השילוט לחניון יום הר ארדון.  ומהפניה ימינה עוד  כ3 ק"מ של נסיעה בשביל המשובש יובילו אותנו אל מתחת להר ארדון.. אם אתם רוצים לעשות מסלול מעגלי – כאן חונים ולכאן חוזרים.

אם אתם רוצים  לעשות מסלול קוי – את הרכב השני נחנה בחניון יום הר סהרונים.

איך מגיעים?  אם מגיעים מכיוון חניון בארות – כ 600 מ' אחרי שעברנו את החניון – נפנה ימינה לשביל עפר משובש [אך עביר] עם סמ"ש אדום. אחרי ק"מ נגיע לצומת שבילים ונמשיך בה עם הסימון השחור שיוביל אותנו לחניון היום רמת סהרונים.

פירוט

לאחר שחנינו בחניון היום של הר ארדון נתחיל לצעוד עם השביל המסומ"ש בכחול היוצא מהחניה [מתחיל ליד השלט] לכיוונו של ההר המתנשא מעלינו.

הר ארדון וגבעת חרוט

העליה להר ארדון מתחיל בשיפועים יחסית מתונים וממשיכה בשיפועים חדים. לאחר כ 600 מ' מתחילת העליה נגיע לשלט המפנה שמאלה לחניון הלילה של הר ארדון, אנו נמשיך ישר.  קצת אחרי שנעבור את השלט נגיע לקטע תלול מאד ואחרי כ 200 מ' העליה תהפוך למתונה מאד והשביל יעבור על צלע ההר כשמימין לנו תצפית מרהיבה על המכתש.

הר ארדון וגבעת חרוט

אחרי כ 400 מ' נראה מימין לנו סדק מרהיב בקרקע ואחרי כ 300 מ' נוספים נגיע לנקודה הגבוה ביותר במסלולינו. המראה מרהיב וישנה מפסגתו של הר ארדון תצפית של כמעט 360 מעלות.

נמשיך לצעוד על הפסגה ולאחר הליכה קצרה נתחיל לרדת. בזמן הצעידה על הפסגה צריך להיזהר ממס' סדקים קטנים הקיימים סמוך לשפת המצוק ומ 2 בורות.

הר ארדון וגבעת חרוט

אחרי כ 200 מ' של ירידה מתונה נראה מימין לנו עוד "מרפסת" עם תצפית נהדרת ואחרי עוד כמאה מ' נראה משמאלינו צניר עם מדף סלע שיכול לשמש כנקודה מושלמת להפסקת קפה, גם בימים שיש רוח חזקה, לפני תחילת הירידה התלולה.

לאחר ההפסקה נמשיך לצעוד, נעבור במעבר צר בן סלעים גדולים ונתחיל לרדת בשביל תלול וצר מהר ארדון. במהלך הירידה מומלץ להתבונן בסלעים ולראות את הצורות המופלאות שיצר  הבלאי הטבעי של מזג האוויר. לאחר כ 700 מ' נגיע לתחתית הירידה ונפנה ימינה לפי השילוט לחניון היום הר ארדון. בתחתית הירידה האדמה היא חולית וניתן לראות עליה ועל הסלעים שליד שרטוטים מופלאים.

לאחר כ 900 מ' נגיע לצומת שבילים

הר ארדון וגבעת חרוט

אם נרצה לבקר גם בגבעת חרוט – נמשיך עם הסמ"ש הכחול עוד כ 800 מ' ונגיע למרגלותיה – ולאחר הביקור בגבעת חרוט נשוב על עקבותינו בחזרה ונפנה שמאלה [זה כיוון הפניה כשמגיעים מכיוון גבעת חרוט].

הפניה ימינה עם הסימון הירוק תוביל אותנו לאחר כ 2.5 ק"מ של הליכה בשבילים נוחים לחניון היום הר ארדון – שם השארנו את הרכב. אם בחרנו באופציה של המסלול הקווי – נמשיך לצעוד עם הסמ"ש הכחול לכיוון חניון היום סהרונים.

דגשים

  • אם צועדים להר ארדון בלי לבקר בגבעת חרוט – אורך המסלול כ 6 ק"מ.
  • אם אנו עם ילדים – צריך לשמור עליהם בשבילים הצרים..
  • מומלץ לא להשאיר חפצים יקרים ברכב.
  • המסלול בהר ארדון לא מומלץ לביצוע בימים חמים – רובו של המסלול עובר בשטחים חשופים.

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מעגלי

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461