דרך נוף יער שוויץ

דרך נוף יער שוויץ

דרך נוף יער שוויץ הינה דרך נוף מעל הכנרת

איך מגיעים

איך מגיעים ליער שוויץ?

לדרך נוף יער שוייץ ניתן להכנס עם רכב מכיוון כביש 7677 – כשמגיעים מהישוב פוריה – כ 2 ק"מ אחרי התחלת הכביש – פנייה שמאלה, או אם מגיעים מכביש 90 – סובב כנרת – אחרי 5.74 ק"מ נפנה ימינה לכיוון דרך נוף יער שוויץ. כניסה נוספת לרכבים יש לדרך נוף יער שוויץ מרח' השקד בטבריה.

בתחילת רח' ספיר בטבריה ישנה כניסה נוספת לדרך נוף יער שוויץ. מכניסה זו ניתן להכנס רק עם אופניים או ברגל. קטע זה הינו חלק מקטעי בשביל ישראל.

פירוט

יער שוויץ הינו יער ששטחו כ 3000 דונם. היער ניטע כדי למנוע סחף של הקרקע לכיוון העיר טבריה. תחילת הנטיעות באיזור הינה בימי המנדט הבריטי והקרן הקיימת קיבלה על עצמה להמשיך בנטיעות בהמשך. פרוייקט הנטיעות הראשוני לא הצליח מסיבות שונות ובהן חוסר התאמה של העצים שניטעו לקרקע ורעייה בלתי מבוקרת.

בסוף שנות ה 60 של המאה ה 20 הצליחה הקק"ל לגרום לשינוי המצב ביער שוויץ באמצעות הסדרת ניקוזי המים ונטיעת עצים המתאימים יותר לתוואי הקרקע וכיום היער צומח כראוי.

שביל אופניים לרכיבה בטוחה ביער שוויץ – אם רוצים לטייל ביער שוויץ ישנו מקטע האסור לכניסת רכב מנועי – הדרך הינה סלולה ועובר בקטע יער שקע. בסוף קטע האופניים מתחברים לדרך היער הראשית – שם מותרת נסיעת רכבים – אם נפנה ימינה בדרך הראשית נגיע למצפורים ולחניוני הפיקניק.

מצפורים בדרך נוף יער שוויץ – ישנם ביער מס' מצפורים אשר בהם ניתן לשבת מול הנוף המדהים  וליהנת משלוה. ביער שווייץ ישנו גם חניון לילה מסודר בו ניתן להקים אוהל בצורה בטוחה. בין המצפורים הוקם שביל המצפורים – הנמצא במפלס נמוך מהכביש ומאפשר מעבר בטוח בין המצפורים.

דרך נוף יער שוויץ

חניוני פיקניק ביער שוויץ – ביער ישנם מס' חניוני  פיקניק ובחלקם גם מתקני משחקים מושקעים,  בחניוני הפיקניק ישנם שולחנות רבים, פחי אשפה ומתקני איסוף גחלים להנאת הממנגלים.

פריחה ביער שוויץ – באמצע החורף , לאחר הגשמים הראשונים, מתחיל יער שוויץ לפרוח בפריחה מדהימה ומגוונת. ביער שוויץ פורחות המוני כלניות כאשר אלו הנפוצות יותר הינן הורודות והלבנות כשפה ושם מנוקדים שטחי העשביה בנקודות בוהקות אדומות של כלניות. בנוסף פורחות ביער המוני רקפות. בתחילת הסתיו יש במספר מקומות ביער שוויץ פריחה של חצבים.

דרך נוף יער שויץ

כשמטיילים ביער שוויץ ניתן לבקר גם בעין פוריה שהכניסה אליו נמצאת על כביש 7677 מצידה השניה של הפניה ליער שוויץ.

דרך נוף יער שוויץ

דגשים

  • אחרי שאתם עושים פיקניק – קחו איתכם את האשפה – ביער שוויץ אין פינוי זבל מסודר
  • עוד בזהירות ביער אם אתם בסיור רכוב. יש ביער גם הרבה הולכי רגל ורוכבי אופניים
  • יש פריחה רק בסוף החורף
  • מקומות נוספים באיזור  ששווה לבקר בהם? עין פוריה, הירדנית, וקרני חיטין

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

משפחות

על המסלול

לחצו לניווט

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461