חי בר כרמל

חי בר כרמל

חי בר כרמל הינו אתר איקלום לבעלי חיים לפני שיחרורם לטבע.

איך מגיעים

הפניה לחי בר כרמל הינה מכביש 672 – מול אוניברסיטת חיפה, הבאים מכיוון עוספיה יצטרכו לעשות פרסה בכיכר שלאחר מכן והמגיעים יפנו ימינה עם השילוט ומשם ניסע עד לשער הכניסה לחי בר. הפניה יוצאת בערך מול הפניה לחורשת הארבעים

פירוט

בשנות ה- 60 הועלה רעיון, על ידי אברהם יפה, להשיב לארץ בעלי חיים גדולים שחיו בעבר בארץ ישראל ונכחדו או עמדו על סף הכחדה. כדי לממש את הרעיון הוקמה עמותת החי בר שהתחילה בערבה ליד יטבתה ולמקום הובאו בעלי חיים שחיו בעבר בדרום הארץ כגון ראמים, פראים, יענים וכו'

בהמשך הוקם גם חי בר כרמל – לבעלי חיים המתאימים לאקלים הים תיכוני – אייל הכרמל, יחמור, עז בר וכבש הבר.  

החי-בר שבכרמל מוקדש לגידול בעלי חיים הנתונים בסכנת הכחדה או שנכחדו מן האזור ולהשבתם לטבע. במקום גרעיני רבייה של היחמור הפרסי, אייל הכרמל, וכן של נשרים ועופות דורסים אחרים, שאף הם חלק מפרויקט ההשבה לטבע.

חי בר כרמל

בחי בר כרמל יש תצפית עם נוף מדהים ע"ש נמרוד שגב – שנהרג במלחמת לבנון.  הקשר שלו לחי בר  – אביו היה נציג צה"ל האחרון בטהרן וסייע רבות בהבאת גרעין הרבייה של היחמורים.

על מנת לדעת אלו חיות היו בארץ בעבר וצריך היה להביאן [שמות תנ"כיים לא נותנים מענה או תיאור מדויק] הלכו ובדקו עם ספרים ומאמרים של חוקרים היסטוריים שטיילו בארץ .

היחמור הראשון שהביאו היה יחמור מספוטמיה – שהיה הכי קרוב שמצאו – הניסוי לא צלח עד שנקלאה בסוף שנות ה 70 הזדמנות להביא מס' יחמורים מאיראן, לפני נפילת השלטון, ומשם הובאו מס' פרטים [שאחרי כן חלקם התגלו כנקבות בהיריון] שהיוו את הגרעין הראשוני של היחמורים.

בנוסף הובאו לחי בר כרמל עז הבר הכרתית – הדומה ליעל וכבש הבר – לא מצליח להתאקלם ולא משוחרר.

חי בר כרמל

המסלול בין בעלי החיים בחי בר כרמל יחסית נוח ומלווה בתצפיות על הנוף.

דגשים

אמצעי הקשר עם חי בר כרמל:

טלפון: ‎04-8320648

אימייל: haybar@npa.org.il

שעות פתיחה: באתר של החי בר רשום שפתוח רק בשישי-שבת ובחגים ומצד שני גם רשומות שעות פתיחה של 8-16 בשעון חורף ו 8-17 בשעון קיץ, אז הכי פשוט לברר לפני שרוצים להגיע כדי לוודא שפתוח.

הכניסה בתשלום.

הצעידה בחי בר כרמל היא בירידה מתונה [אפשרי לעגלות למרות שלא מונגש]

כתיבת תגובה

סוג האתר

סיור בין מכלאות איקלום של בעלי חיים

על האתר

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461