אנדרטת חטיבה 99

אנדרטת חטיבה 99

אתר ההנצחה לנופלי חטיבה 99 נמצא סמוך לאיזור התעשיה נאות חובב - על כביש 40

איך מגיעים

איך מגיעים לאנדרטה של חטיבה 99? ניסע על כביש 40 דרומה וכקילומטר לפני הפניה לאיזור התעשיה נאות חובב [כ 9 ק"מ מצומת שרה] נראה פניה ימינה משולטת עם סימון לאנדרטה של חטיבה 99.

נפנה ימינה ומיד ימינה – בחזרה צפונה על הכביש המקביל לכביש 40 ואחרי כמאה מ' נגיע אל מתחת לאנדרטה.

פירוט

חטיבה 99 הייתה חטיבת חי"ר המילואים, שתוגברה במלחמת ששת הימים בחיילים סדירים מקורס מ"כים. מפקדה במלחמה היה יקותיאל אדם ז"ל.. אנדרטה זו מנציחה את זכרם של 19 חללי החטיבה שנפלו במלחמת ששת הימים ביוני 1967 בקרבות בדרום, באום כתף, אבו עגילה ואל עריש שבסיני.

אנדרטת חטיבה 99
האנדרטה לזכרם של לוחמי חטיבה 99 הינה פסל גדל מימדים המורכב משישה עמודים מרובעים של בטון חשוף,  המונחים זה על גבי זה בצורת מניפה. העמוד הראשון שוכב, ובצורה מדורגת שאר העמודים הולכים ומתרוממים, כשהעמוד השישי ניצב זקוף בגובה 15 מטר. שישה עמודים באנדרטה, כששת ימי הלחימה. העמוד הקורס מסמל את ההמתנה, זה שמעליו – את ימי הכוננות, והבאים – את ההתרוממות, הזינוק, הקרב והניצחון. בפינה הצפון-מערבית של הרחבה כן עשוי בטון אפור וחשוף, ועליו מקום ללוח זיכרון הנושא את שמות הנופלים. הלוח עוצב כך שניתן יהיה להסירו ולהציבו מחדש לקראת הטקס השנתי [ישנו סיכוי סביר שייגנב אם הלוח יימצא כל השנה במקומו].

 

האנדרטה הוקמה ביוזמת אנשי החטיבה על ידי האמן חובב כרובי, שהיה קצין בחטיבה. נחנכה ביום 6.6.1972. מתוחזקת על ידי מועצת רמת חובב.
ההסבר והמידע על האנדרטה נלקח מאתר "יזכור"

דגשים

  • סעו בזהירות על השביל
  • אל תשאירו חפצי ערך ברכב

כתיבת תגובה

סוג האתר

אתר הנצחה סביב פסל מיוחד

על האתר

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461