עין אליהו עין מרג'

עין אליהו עין מרג'

עין אליהו / עין מרג' הינו מעיין הנובע לבור מים גדול לא רחוק ממערת הנטיפים

איך מגיעים

איך מגיעים לעין אליהו / עין מרג'?

נוסעים לכיוון מערת הנטיפים על כביש 3866,  נפנה לכיוון הבכביש הצר היורד מכיוון אנדרטת הצ'לנגר למערת הנטיפים ואחרי כ 2 ק"מ כשנראה דרך עפר מתפצלת שמאלה עם אזהרת "משאיות פונות", נפנה שמאלה לדרך העפר ונחנה ליד המחסום. זוהי גם כניסת הנכים לגן הלאומי מערת הנטיפים.

מכאן נצעד בדרך העפר כ 200 מ' כד שנראה מצד שמאלה שלנו סימון שבילים ירוק, נפנה שמאלה, נצעד כ 150 מ' מעל המחצבה, נעבור שומרה עתיקה  ונרד עם השביל עוד כ 200 מ' עד הגיא שם נראה את עין אליהו עין מרג' בין העצים.

פירוט

עין מרג' / עין אליהו הינו מעיין שנובע לבור מים ששופץ לזכרו של  סא"ל במיל' אליהו חן ציון ז"ל [1924-2015] שהיה מפקד הפלוגה הדתית בגדוד 51 של גבעתי במלחמת העצמאות. המקום שופץ ע"י צאצאיו והפך לפינת חמד אמיתית.

עין אליהו

את סיפור חייו ניתן לראות בסרט שיצרה המשפחה בקישור – כאן

הבור של עין אליהו הינו בור עתיק שניכרים עליו שרידי טיח ישן. בשנים עשירות במשקעים פוטנציאל הקיבולת של הבור הינה גדולה. כשהיינו בו – המקום הכי עמוק היה בעומק של כמטר. בחלקו העליון של הבור צומחת תאנה עניפה ועל שפתו נראים שרידי הגימור העגולים של בוניו.

עין אליהו

כשמגיעים לחלק העליון של הבוקר של עין אליהו / עין מרג' רואים פינות ישיבה נוחות ומסודרות מעץ, פינת מדורה ואפילו נדנדה שהותקנה לנוחות המבקרים במקום.  בתוך הבוקר ישנו סולם מתכת יציב שבאמצעותו ניתן לרדת ולטבול במימיו הקרירים והצלולים. על קרקעית הבוקר ישנן אבנים רבות – כדאי להזהר ולרגישים מומלץ לא לרדת יחפים. בקיץ, כשהתאנים בשלות חלק מהן צונחות למים וכתוצאה מכך יש בסמוך להם גם יתושים ודבורים.

בתמונה מיקום עין אליהו ביחס לשביל

עין אליהו

דגשים

  • בתחתית הבור יש אבנים רבות – אם מימיו רדודים – מומלץ לא לרדת יחפים
  • חובה לבדוק שהסולם נראה יציב לפני שיורדים בו
  • תמיד נשאר אחד מחוץ לבור לאזעקת עזרה במקרה הצורך

ב 21.8.2020 קיבלנו דיווח שהמקום נהרס על ידי הקק"ל – אם יש לכם עדכון חדש – נשמח אם תעדכנו

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. אליעזר יורוביץ

    המקום נהרס ונסגר ע"י קק"ל . רישעות .

כתיבת תגובה

סוג המעיין

מקום מיוחד עם פינת ישיבה ומעיין הנובע לתוך בור

מרחק מהרכב

כ 600 מ'

על המעיין

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461