פארק יער שוהם

פארק יער שוהם

בפארק יער שוהם אפשר לבצע סיור רגלי, רכוב על אופניים או ברכב משפחתי עם עצירות בנקודות מעניינות

איך מגיעים

איך מגיעים ליער שוהם?

ניסע בכביש 444 לכיוון שוהם, ומול היישוב שוהם נפנה ימינה [או שמאלה אם הגענו מכיוון אלעד] לכביש המוביל לאזור התעשייה חבל מודיעין. ניסע בכביש כקילומטר ונפנה ימינה לפי השילוט לפארק יער שוהם.

פירוט

יער שוהם הינו יער הנמצא מצידה המזרחי של העיר שוהם. פארק יער שוהם הינו חלק גדול מהאיזור הנטוע של הפארק. הקק"ל החלה לנטוע את העצים בשנת 1988 וכיום ישנם ברחבי פארק יער שוהם ניתן לראות עצי בוסתן שונים כגון שקד ורימון, כרמי זיתים ועצי חורש כדוגמת אלון התבור והאלה האטלנטית.

ברחבי היער, ישנן מס' חניונים בהן ניתן לקיים פיקניק נינוח בעזרת המתקנים שהוקמו ע"י הקק"ל.

 

בפארק יער שוהם ישנם 2 אתרים מרכזיים [חוץ מחניוני הפיקניק] – חורבת תנשמת והשרידים שבאיזורה ומצפור קצות הארץ.

חורבת תנשמת – כשניכנס לפארק יער שוהם, ניסע ישר עם הדרך המרכזית ואחרי כ 700 מ' נראה מימין לנו את חורבת תנשמת . בין השרידים שנמצאו במקום ישנה רצפה של כנסיה שחולקה ל 3 חלקים ע"י 6 עמודים ובתוכה פסיפס מרשים בו ניתן לצפות מקרוב. ובסמוך לחורבת הכנסייה 2 קברים עתיקים. ובור גדול שכנאה ממנו חצבו אבנים לבניין המקום.  בסמוך לחורבת תנשמת, ישנה כיתת לימוד פתוחה [הבנויה בצורת גורן של ספסלי אבן] על שמו של אליהו חגאי, וואם נלך מהכיתה לכיוון השביל הראשי של הפארק נוכל לראות גם בור גדול ומגודר ששימש ככבשן סיד ושרידים של גת עתיקה.

לאחר הביקור בחורבת תנשמת נמשיך על ציר הפארק ולאחר כ 100 מ' נראה מימין לנו את החניון ע"ש ארנון וזיו וינברג. במקום ישנם שולחנות ומתקני פיקניק לרווחת המטיילים.  לאחר המנוחה בחניון נמשיך בתנועה וכ 100 מ' לאחר מכן, לאחר העיקול בשביל, נגיע לחניון ע"ש של יוסי ברסלר אשר גם בו נמצאים מתקני פיקניק ושולחנות.

מהחניון, נוכל לצעוד לגבעת הספלולים הנמצאת מולינו, אשר עליה הוקם מצפור "קצות הארץ" ע"ש של לוחם שלדג גיא סודאי. מהמצפור ניתן לצפות לאיזור הקרוב ועל הגבעה ניתן לראות את הספלולים והמדוכות שהינם שקעים בקרקע שכנראה שימשו לכתישת תבואה [עוד על ספלולים ומדוכות נחתן לקרוא בתיאור הסיור של יער להב – אשר גם שם נמצא מקבץ של ספלולים ומדוכות]

לפני העליה במדרגות למצפור "קצות הארץ" נוכל להקיף את הגבעה במסלול מעגלי הנקרא "שביל הבוסתנים" ומסומן באדום, ממנו נוכל לתצפת לכל האיזור.

בחורף היער פורח ומוריק וניתן למצוא בו מגוון פרחים כדוגמת נרקיסים, כלניות, מקור החסידה, רקפות, אירוס א"י, סתווניות ועוד [כל אחד בעונתו]

דגשים

  • כשאתם מסתובבים בער שוהם – תזהרו מבורות בשטח
  • הפריחה ביער שוהם היא עונתית.

מחפשים עוד רעיונות לטיול באיזור? יער בן שמן, יער קולה וגן לאומי מגדל צדק יכולים להתאים.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. NelAdmin

    30/11/2022 – דיווח על פריחת נרקיסים וסתווניות ליד חורבת תנשמת

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול קווי

רמת קושי

משפחות

על המסלול

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461