נחל תמר ונחל צפית

נחל תמר ונחל צפית

מסלול מרהיב בו נעבור בשני מעוקים עם דרגיות

איך מגיעים

המסלול מתחיל בחניה של המסלול הפופולרי בחלקו התחתון של נחל תמר – כ 1.8 ק"מ דרומית לצומת הערבה

פירוט

לאחר שוידאנו שאין שום חפץ יקר ברכב ניגש אל המסלול שמתחיל מול ערוצו של נחל תמר . נעבור מתחת הסלע הגדול, נטפס בעזרת  הדרגיות ונמצא את עצמינו מתחת למערכת הסולמות הראשונה של נחל תמר. נטפס בזהירות את הסולמות, לאחר מכן נטפס את המפל הבא בעזרת המגרעות החקוקות בסלע ואת המפל השלישי נטפס בעזרת הסולם הקבוע בו,  נמשיך לצעוד בעליה ולאחר מס' מטרים נפנה שמאלה בפניה עם סימון השבילים הכחול [הסימון נמוך והרבה מפספסים אותו בגלל זה – אז שימו לב]

נחל תמר ונחל צפית

הפניה חדה שמאלה ולאחר כ 100 מ' של עליה תלולה נפנה בסופה שמאלה וצעידה קצרה תביא אותנו אל שפת המצוק ואל תצפית מדהימה.

נחל תמר ונחל צפית

לאחר שנהנה מהנוף נפנה ימינה [דרומה] ונתחיל לצעוד בתוואי יחסית מישורי כשהנוף של ים המלח משמאלנו. אחרי כ 900 מ' נגיע לצומת עם שביל אדום – שמאלה – מי שירצה לחזור בשלב זה לרכב יפנה כאן בירידה בזהירות, וכשיגיע לתחתית המצוק יפנה שוב שמאלה והליכה קצרה תביא אותו לרכב. אנו נמשיך ישר עד למקבץ צינורות שתקועים בקרקע [לא הצלחנו לגלות למה הם שם] ונוף מרהיב ונפנה ימינה עם הסמ"ש הכחול.

נפנה ימינה ונצעד בשביל מעל המעוק של נחל צפית, נוכל לשים לב כמה הוא צר ומתפתל ולאחר כ 800 מ' השביל יוביל אותנו למפגש עם נחל צפית. הפניה ימינה הינה במעלה הנחל לכיוון עין צפית – המרחק הוא כ 10 וחצי ק"מ במעלה הנחל ואין לצעוד לשם אם לא נותרו לכם מספיק מים ושעות אור.

נחל תמר ונחל צפית

נפנה שמאלה עם הסמ"ש השחור במורדו של נחל צפית, בתחילה נצעד בגדה הימנית של הערוץ ואחרי כ 50 מ' נרד לתוך הערוץ בעזרת יתדות. אנו נצעד בערוץ של נחל צפית שהולך ונהיה צר ובחלקו התחתון מפותל וצר אף יותר, בחלק מהמקומות ניעזר ביתדות או בחציבות בסלע שיסייעו לנו לרדת ומעל אחד הסולמות בערך באמצע המעוק ישנן אבנים קטנות [נכון לביקורינו בדצמבר 2018] עם שמות הנספים באסון שקרה בנחל בשנת 2017

נחל תמר ונחל צפית

לאחר כק"מ בערוץ של נחל צפית נרד בעזרת יתדות מתחת סלע ענק והערוץ יתרחב מולינו, נעבור מתקן מקורות משמאל ואחרי כ 400 מ' נפנה שמאלה בפניה חדה לדרך עפר שמגיעה מימין, נפנה ימין עם הסימון ליד קבוצת צינורות ואחרי עוד כמאה מ' בעליה נגיע להתחברות לשביל 90, אנו נפנה שמאלה לדרך עפר מקבילה לכביש שתוביל אותנו אחרי  כ 1.1 ק"מ למקום בו החנינו את הרכב.

נחל תמר ונחל צפית

דגשים

  • אסור לבצע את המסלול בימים בהם יש התרעת שטפונות
  • מומלץ לא לבצע את המסלול עם ילדי מתחת לגיל 10.
  • מי שמתכנן לצעוד גם לעין צפית צריך להיערך בהתאם מבחינת שעות היום והמים.
  • והנה מפת הנמסלול של נחל תמר ונחל צפית לנוחיותכם – https://israelhiking.osm.org.il/share/NV1vZXsYSl

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מעגלי

רמת קושי

מיטיבי לכת

על המסלול

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461