נחל ראש פינה

נחל ראש פינה

מסלול נחמד בין כרמי זיתים. שווה במיוחד בסתיו כשהחלמוניות פורחות ובאיזור ט"ו בשבט כשכל עצי השקד פורחים.

איך מגיעים

איך מגיעים לנחל ראש פינה?

המסלול של נחל ראש פינה מתחיל בקצה רח' החלמוניות בראש פינה – סמוך לאתר השיחזור . ב waze  מקלידים אתר שיחזור ראש פינה.

פירוט

המסלול מתחיל בקצה הרחוב – נעבור בשער הבקר ונמצא את עצמינו מול שביל עפר  העולה במעלה הנחל ואם נהיה בשקט גם נשמע את פכפוך המים הזורמים במתינות. הנוף בנחל הינו נוף של עצי זית, רימון, ופה ושם נראה גם עצי תאנה ושקד כשבינהם משתרגים ענפי הפטל . לקראת ט"ו בשבט יהפכו את נחל ראש פינה לקסום.

לאחר כ 200 מ' של צעידה בעליה מתונה נראה מימין לנו שביל שיורד מהרכס עם סמ"ש כחול – זו הדרך איתה נשוב. נמשיך לצעוד ואחרי כמאה מ' נראה משמאל נביעה בין עצי הפטל. עם צינור על השביל, נחצה את הזרימה על גבי האבנים .

נחל ראש פינה

נמשיך בעליה עוד כ 300 מ' ונפגוש משמאל בריכה מרובעת רדודוה באורך של כ 3 מ' ובורוחב של כמטר וחצי, צעידה קצרצרה בעליה תביא אותנו לעין כדן – מבנה עם כיפה עגולה שמימי זורמים ממנו בצינור אל בריכה רדודה מאד ומשם בנחל . .מצד ימין של המעיין נוכל להבחים בסלע שזרימות המים בחורף בקעו בו נתיב והילדים יהנו לזחול בו.

נחל ראש פינה

נמשיך קצת בעליה ונראה מבנה אבן עם דלת נעולה – הוא נמצא מעל עין פינה.

נחל ראש פינה

נמשיך בעליה והשביל הרחב יהפך כעת לשביל צר בין עצי הזית. ולאחר כ 300 מ' נוספים נגיע לנביעה של עין גיא אוני – היוצאת ממבנה לצינור ומשם לנחל.  נמשיך עם השביל, נעבור בשער בקר ונפנה ימינה בחדות לשביל עפר רחב עם סמ"ש ירוק. באיזור זה יש בנחל ראש פינה פריחת חלמוניות נהדרת, בד"כ באמצע חודש נובמבר..

נחל ראש פינה

נתחיל לצעוד בשביל העפר בחזר – מעל נחל ראש פינה כשמולינו הנוך המרהיב, מלמעלה גם נוכל להביט לנחל ולראות את הנביעות שפגשנו מקודם.

לאחר צעידה של כק"מ במורד, נראה פניה ימינה חדה לכיוון הנחל, אנו נרד בזהירות בין הסלעים, נעבור שער בקר ראשון בסוף הירידה, נפנה ימינה ונעבור בסמוך לשרידוי ג'אוני, כבר ערבי שהיה כאן בעבר. ולאחר מעבר שר בקר נוסף וירידה קצרה נגיעה לנחל ראש פינה שוב. נפנה שמאלה עם הס"מ השחור ולאחר כמאה מ' נעבור את שער הבקר דרכו נכנסנו בתחילת המסלול ונגיע לרכב.

דגשים

  • בירידה יש מס' קטעים חלקים. זהירות!
  • החלמוניות פורחות בסתיו והשקדיות באיזור טו בשבט. שימו לב – מומלץ לעקוב אחרי עדכוני פריחה .
  •  מתאים למנשאים – לא לעגלות

עוד רעיונות למקומות מעניינים באיזור? אגמון החולה, עין תינה וכמובן שאפשר לעשות גם סיור בראש פינה

כתיבת תגובה

סוג המסלול

מסלול מעגלי

רמת קושי

משפחות

על המסלול

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461