אתר ההנצחה של חיל ההנדסה

אתר ההנצחה של חיל ההנדסה

האתר בו מונצחים חלליו של חיל ההנדסה

איך מגיעים

איך מגיעים לאתר ההנצחה של חיל ההנדסה? נוסעים על כביש 3 לכיוון צומת חולדה, פונים שם לכביש 411 ולאחר מכן פונים ימינה לפי השילוט לאתר ההנצחה של חיל ההנדסה.

פירוט

האנדרטה לחללי חיל ההנדסה נמצאת ברחבה מרוצפת במעלה גבעה  במרכז האנדרטה עמוד אבן בגובה כ-12 מטרים על בסיס גלעד מאבנים, עמוד זה הוא האנדרטה המקורית ולצידו דגלי ישראל וחיל ההנדסה. בראשו קבוע סמל ההגנה, ואחריו הפסוק: "אם אשכחך ירושלם תשכח ימיני" (תהילים קל"ז, ה').

במרכז העמוד סמל חיל ההנדסה והמילים: "זכרון עולם ללוחמים ולסוללים. בדם נפשם כבשו וסללו דרך ירושלים". משהוחלט על הסבת האנדרטה לשמש להנצחת כל חללי היחידה הורחב שטחה במעלה הגבעה לכיוון צפון. בהמשך לעמוד המקורי רוצפה רחבה ועליה הוצבו עשרה קירות אבן, הסדורים כחומה נמשכת שבין קירותיה מעברים צרים.

על הקיר המזרחי נכתב: "חללי חיל ההנדסה במערכות ישראל לזכרון עולם", על הקיר המערבי מובא הפסוק: "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיהו ב', ד'), ועל כל הקירות האחרים קבועים לוחות שעליהם חרוטים שמות הנופלים לפי תקופות.

בעיצוב אתר ההנצחה השתתפו האמנים דורון צפריר, מינה זיסלמן ומשה ציפר.

* תיאור האנדרטה מתוך אתר "יזכור".

אתר הנצחה לחללי חיל ההנדסה

אתר ההנצחה של חיל ההנדסה היה בראשית הדרך אנדרטה לזכרת של פורצי הדרך לירושלים שסללו את דרך בורמה ונפלו במהלך הקרבות של מלחמת השחרור ונקראה "האנדרטה לסוללי דרך הגבורה". בשנת 1982 הוחלט שהמקום בו היתה האנדרטה יורחב ויוקם בו אתר ההנצחה של חיל ההנדסה.

אתר הנצחה לחללי חיל ההנדסה

דגשים

  • במקום נערכות השבעות וטקסים של חיל ההנדסה
  • זהו אתר הנחה – כבדוהו!
  • אם יש לכם מידע חדש על המקום – נשמח לקבל במייל – editor.nelech@gmail.com

כתיבת תגובה

סוג האתר

המקום בו מונצחים חלליו של חיל ההנדסה

על האתר

מחפשים מורה דרך לטיול הבא שלכם? מלאו את הטופס הבא או חייגו 052-4282461